3. Хранене, пазаруване, сърфиране в интернет, общуване…

3.1 Хранителни навици и спортуване

През 2014 г. в ЕС по-голям дял от мъжете в сравнение с жените употребяват алкохол всяка седмица (38% от мъжете на 18 и повече години в сравнение с 23% от жените на същата възраст). Сред държавите членки делът на мъжете варира от 21% в Латвия до 52% в Обединеното кралство, а за жените - от 5% в Румъния и Литва до 40% в Обединеното кралство.

НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
Хранителни навици и спортуване изображение

3.2 Културни навици и общуване

Културните навици, като например посещенията на кинопрожекции (28% от жените и 27% от мъжете) и на културни обекти (по 27% от жените и мъжете) или срещи с приятели (по 23% от жените и от мъжете) са много сходни и при двата пола.

НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
Културни навици и общуване изображение

3.3 Използване на интернет

През 2015 г. няма големи разлики при използването на интернет за телефонни разговори (38% от жените и 40% от мъжете), интернет банкиране (58% от жените и 60% от мъжете) и търсене на работа (22% от жените и 21% от мъжете). И двата пола използват интернет еднакво за изпращане и получаване на електронни съобщения - по 86% при жените и мъжете.

НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
Използване на интернет изображение

3.4 Грижи за децата и домакинска работа

Във всички държави членки много по-голям е делът на жените отколкото на мъжете, които полагат грижи за децата, готвят и извършват домакинска работа. През 2016 г. в ЕС 92% от жените на възраст между 25 и 49 години (с деца под 18 години) се грижат за децата си ежедневно в сравнение с 68% от мъжете.

НАУЧЕТЕ ПОВЕЧЕ
Грижи за децата и домакинстване изображение